torsdag 29 juli 2010

Två sidor av samma mynt.....pengar grunden till allt ont.

Min blogg har tydligen fått min x make att reagera.Han har reagerat på andra saker också under det senaste året,och skrivit och gjort saker som inte är riktig rumsrena.Han skriver i sin kommentar att han inte anser att jag har varit en dålig mamma.Det är ju snällt av honom och det tackar jag för. Men bara för någon dag sedan skrev han i ett meddelande till en släkting till mig på fb att jag alltid har varit lat ovillig och en belastning för sammhället.

Att jag har bjudit hem vår dotters förra pojkvän är en sanning med modifikation.Han har blivit bjuden hit 1 gång då M också var bjuden och det var på vår sons överlevnadsfest den 11/12 -09 och då var det Mick som bjöd honom.Skulle jag säga till Micke att han inte fick bjuda in honom?En person som han har sett som sin storebror och kompis under många år! A hade den respekten att han gick innan M kom för hon kom inte förrän senare på kvällen efter sitt arbete. Just för att de inte skulle behöva träffas.Hade det inte varit för att en av gästerna la ut en bild på fb av ungdommarna i soffan så hade M inte vetat om det.När M såg bilden på fb kommer det ett sms "Umgås mkt med A eller?" Och hon trodde inte på mig när förklarade att det var Micke som hade bjudit in A.Om vi nu ska dra upp mina gamla pojkvänner så nej jag hade väl inte tyckt det hade varit så kul att umgås med dem.Men det är lite skillnad på M:s xpojkvän och dem,de var alkoholister och den ena av dem misshandlade mig. Och sen är det minst 30 år sedan så varför blanda in dem nu?

Jag kan hålla med att vi har uppfostrat våra barn till att inte ta skit,vilket också innebär att jag inte heller tar en massa skit.Jag har blivit starkare med åren kan faktiskt leva som jag lär nu.Jag tar ingen skit längre!Både jag och Sjöberg har gjort det tillräckligt länge nu! G skriver att jag är den dålig mamma nu till M och att jag är penga fixerad och att jag tror att universum kretsar kring mig. Nej jag är inte penga fixerad jag vill bara att rätt ska vara rätt!Och jag tror definitivt inte att allt kretsar runt mig tvärt om.

Både jag och Sjöberg försökte i början när M hade träffat H att lära känna honom.Men intresset var inte ömsesidigt, så upplevde vi det.Vi ville träffa hans föräldrar redan innan denna konflikt startade men det fick vi aldrig göra.Varför?Helt ärligt tror jag att M skämdes för att jag/vi inte är lika välutbildad som H:s föräldrar och det står jag för att jag tror!De säger att vi inte stöttat dem eller att vi inte skulle vara glada för deras skull att de skulle få barn,men vi har ju inte fått en chans till att göra det eller visa att vi faktiskt bryr oss! Och allt bara för att Micke bjöd M:s xpojkvän 1 gång? Tror inte det!

Pengar är grunden till allt ont sägs det och jag kan bara instämma.Hela denna sorgliga konflikt startade med just pengar.Det började med att G fick banken till att spärra Mickes bankkonta för att kortet var använt när han låg på sjukhuset.Hur han fick reda på det vet jag inte.Erkänner att jag är skyldig till detta brott!Jag tankade bilen för att köra till sjukhuset och jag köpte nya mys byxor till vår son som han skulle ha på sig på sjukhuset.I samband med sjukhusvisstelsen och framförallt när Micke kom hem var det ganska mkt kostnader det var mediciner mm.Vi begärde inte en krona av G till detta vilket vi kunde ha gjort.

I juni i fjol kom det till min kännedom att M hade fått x antal kr av G som hon skulle ge oss/Micke.Detta hade hon inte gjort och när jag fick reda på detta blev jag riktigt arg,med all rätt kan jag tycka. För hon visste att vi bara hade Sjöbergs lön att leva på.Jag sa en hel del för jag var så besviken på M och jag frågade bla om H visste om detta och det gjorde han.Då vet jag att jag sa att det säger ju lite om honom också.Vad har de för rätt att undanhålla pengar som de har fått för att lämna till Micke.Och i dag som i dag är har han fortfarande inte fått dem.

Ja ja nog om det han har fått ersättning från försäkringsbolaget så han klarar sig ändå.Men detta har ju också skapat problem.Jag blev utsedd att vara god man för Micke till G stora förtret. I samband med att Micke fick sina pengar köpte vi ny tv och ett nytt matrumsbord. Vi köpte dem på avbetalning för vi ville inte tömma vårt sparkonto helt.Då hamnar detta mail hos överförmyndaren

" Hej.Mitt namn är G.N och jag är far till M.N Jag har förstått på mina döttrar at ni mot min avrådan har gjort Kerstin Sjöberg till god man för M.

Det fanns en orsak till varför jag avrådde från att använda KS som god man,nämligen att hon inte är bra med pengar.Hon har betalningsanmärkningar i bagaget och är bevisligen oduglig att ha hand om pengar.Enligt M största syster ,har Micke nu fått en ersättning på X kr vilket jag inte skulle vilja att K.S har hand om.

K.S jobbar inte och hennes man jobbar som lastbilschaufför.De har det väldigt knapert ,eller har haft det länge,men nu verkar de kunna köpa ny(väldigt dyr)tv och massiva matsalsmöbler i ek med 12 stolar.Jag misstänker att Mickes pengar har gått åt till K.S privata konsumtion och kräver att ni gör en undersökning samt ev polisanmälan om så har skett. Eventuellt kan det bli tala om en polisanmälan av kommunen för att utreda om kommunen har gjort rätt i ärendet Mvh G.N"

Vi fick redovisa för överförmyndaren hur vi hade betalt tv och bord o stolar.Ganska förnedrande men vi hade ju inget att döjla!Sen kan man ju ställa sig frågan varför jag inte har jobbat sen den 5/2 -09?Är det någon mer än G som missat att jag varit hemma och tagit hand om Micke?Jag skrev ett brev till G efter detta för att få ett avslut på hans på hopp men de har bara fortsatt.Jag ska enligt honom ha hotat att polisanmäla honom om han kom till Klippan ,han har kallat mig pulverhäxa,anklagat mig för att hjärntvätta Micke och en massa mindre trevliga saker.

Jag står för att jag har sagt att G borde söka hjälp,för om man inte kan glömma gamalt groll med sin x fru när ens son har blivit så svårt skadad,då är det något som är fel!Så jag har två saker jag vill be G om. Låt oss här i Klippan leva vårt liv utan att blanda dig i! Du har tidigar varit välkommen här men nu kan du hålla dig borta om du inte kan lägga det gamla bakom dig.Låt bli att tro att Micke inte kan tänka själv för det kan han!Till M säger jag:Jag har faktiskt velat att vi skulle reda ut detta men det har du inte velat. Avslutar med något som min far brukade säga "Det är inte ens fel att två bråkar" jag tar på mig min del i detta men när tar G och M på sig sin del i det. The end.....

1 kommentar:

  1. Det är så synd att det har blivit så här och jag önskar innerligt att ni alla kan få ro. Det mest fantastiska hade varit om ni kund bli sams men det är kanske lättare sagt än gjort.
    Skämt å sido...kanske något för "Grannfejden" men då får de döpa om det till "Familjefejden"!

    SvaraRadera