torsdag 15 juli 2010

Me like Ikea

Jag har ju tyckt att Ikea i Helsingborg har varit stort,men i söndags fick jag ändra uppfattning.Sjöberg och jag körde ner till Ikea vid Svågertorp nere vid Malmö,vi skulle titta lite på kök.Vi började med att ta en fika och sen blev det en fyra timmar lång vandring runt i varuhuset.De hade jätte många saker som de inte har i Helsingborg så det blev lite fynd allt från dusch puffar till hundskålar. Jag ser verkligen fram emot att det nya Ikea varuhuset ska bli klart ute på Väla för det ska bli i samma storleksordning som det i Malmö.Då lär jag nog spendera både en hel del tid och pengar där ;-)Vi fick också lite nya idér till köket så det blev till att göra om ritningarna igen för vilken gång i ordningen vet jag inte,men nu har vi nog bestämt hur det ska bli när det är klart.En sak är säkert iaf det blir ek luckor.Nu återstår det att välja golv,kakel och tapet.

Kommunen ska stå för nästan hela kalaset för det är för Mickes skull som köket ska göras om.Vi ha fått vissa riktlinjer som vi måste gå efter som att det ska gå att köra in under vasken,spishällen och en arbetsyta med en arbetsstol/rullstol.Men i övrigt har vi fria händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar