tisdag 13 juli 2010

Falsterbo tävlingarna

I lördags var det dax att ta en tripp ner till Falsterbo.Det har för en häst älskare som mig varit en av årets stora höjdpunkter nämligen Falsterbo horse show.Att åka ner till Falsterbo har varit en tradition för mig och min brorsdotter C i många år.Faktiskt så har vi varit där så många år att jag har tappat räkningen men det är minst 15 år.När barnen var små var det min sommar semester.Då åkte jag och C oftast ner på onsdagkvällen och stannade till söndagkvällen,tävlingen håller på en hel vecka,från söndag till söndag.Vi har sovit på många olika vis där nere i tält,husvagn och i en minibuss, som hade fått utplockade säten och 2 resårbottnar insatta i stället.De flesta åren har vi bott på en parkering och duschat på tävlingsområdet.Vi har ett internt skämt om kallt dusch vatten "Falsterbo kallt" då är det så kallt vatten att det känns som om hjärnan den ska frysa.Kan lova att det blir väldigt snabb då dusch! Jag har inte campat i Falsterbo på 2 år nu och i fjol var jag inte alls där,därför var det extra kul att åka dit i år.Även om det bara var över dagen.

Vi åkte vid halv tio tiden på fm och kom hem vid nio på kvällen jag ,C och Sjöberg.Det mesta var som vanligt där nere en massa utställare med allt som man kan behöva till en häst och lite till.Vi fyndade hundgodis för 14 kr påsen så det blev 10 påsar ;-) Maten och drickan är svindyr där men så är det ju på sådana tillställningar.Vi hade en toppen dag även om det var liiiite väl varmt,men det var nog värre för hästarna och ryttarna som tävlade och alla stackars hundar.

När vi var i Falsterbo var Micke med kompisar och badade i Ö.Ljungby.Han liknade en röd kräfta på framsidan men var helt vit på ryggen ,men han hade också haft en toppen dag :-)
Bilder kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar