torsdag 29 juli 2010

Hästar ett släktnöje som ligger i blodet.

Figge luring vår lille pålle som ska säljas.

I kväll bar det iväg ut till ridhuset i Äsperöd ute vid Höganäs.En riktig nostalgi tripp för min del.Här har jag spenderat många timmar på 90-talet.Hästarna var min livlina på den tiden och min chans till att komma ut och träffa lite folk och få lite avkoppling från mitt arbete som dagmamma.Min dotter S började rida när hon var 4 år på ridskolan i Jonstorp och detta med hästar kan jag nog säga ligger i blodet.Min far var lite av en hästkarl jag fick mitt intresse för hästar tack vare honom,S fick intresset av mig och även två av mina syskonbarn håller på med hästar.

I dag tittade jag på en ny generation av vår släkt som håller på med hästar ,min ena brors dotters, dotter tävlade i dag på sin jättefina häst så intresset lever vidare i släkten och det är jätte kul.Själv har jag lagt ridningen på hyllan troligtvis för alltid även om jag/vi fortfarande har häst men han ska säljas nu.Som mitt liv är just nu finns det inte tid för det,men man ska ju aldrig säga aldrig vem vet kanske börjar jag igen på pensionärs ridning ;-) men just nu får jag nöja mig med att åka iväg och titta och heja på E om hon börjar tävla lite mer och få mig en nostalgi tripp lite då och då.....

1 kommentar:

  1. Denna brorsdottern har också hållt på med hästar när vi bodde i Döshult! Det är ju roligt att det ligger i familjen!

    SvaraRadera